torsdag 12 augusti 2010

Ont om cyklar är det gott om

Suck. När jag beställde min nya cykel sa de att det skulle ta en och en halv till två veckor. Det är nu drygt tre veckor sen och den har fortfarande inte kommit. Jag hade räknat ut att jag skulle få ha den nästan hela de två sista veckorna på semestern vilket passade perfekt med mina träningsplaner. Nu kommer jag om jag har "tur" att hinna hämta den innan jag börjar jobba men inte ens det är säkert. Hade de berättat det här när jag beställde den, istället för att hitta på hur kort (lång) tid det skulle ta, så hade jag köpt en annan färg alt gått till en annan handlare.

Dessutom har jag fått ringa och fråga när den kommer, flera gånger, för de klarar tydligen inte av att lyfta luren och berätta hur det går. Uselt, jag blir så trött på folk som inte sköter sitt jobb ordentligt. Det ska bli intressant att se om de tänker kompensera mig på nåt sätt.

Jag ska ut på långtur med Karin och hennes cykelproffsman imorgon bitti och hade verkligen föredragit att göra det på den nya cykeln, med tyngre växlar etc.

2 kommentarer:

Karin sa...

Sorry för den dåliga rekommendationen! Nu har du något att skylla på i morgon om du inte är racersnabb :-)

tojis sa...

Japp, och hostan också, glöm inte den! Jag hoppas ju att de vill bättra på sitt rykte lite och kompensera mig, ska verkligen försöka stå på mig om det när jag ska hämta cykeln.