torsdag 12 augusti 2010

Frisk, men kräsen

Nu är katten äntligen sig själv igen, ute på äventyr och kelig och hungrig precis som vanligt. Eftersom jag har ägnat den senaste veckan åt att truga och dalta och försöka få henne att äta har menyn mest bestått av favoriterna skinka, mjukost och makrill. Nu när jag har friskförklarat henne tycker jag att hon kan äta sitt torrfoder igen, som hon faktiskt brukar tycka om. Men när jag ställer fram det tittar hon oförstående på mig och ställer sig och jamar vid kylskåpet. "Var är min skinka?" tror jag att det betyder.

5 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat Dolores! Det är på det viset man får det man vill ha här i världen. Kanske att hon lärt sig att inte tugga på härskna fågellik eller vad som nu ställde till det för henne!

Ulrika sa...

Full förståelse för Dolores. Jag kommer känna likadant när väckarklockan ringer imorgon och jag ska gå till jobbet. Vad menar de? Ska jag gå upp nu? Och göra saker?

tojis sa...

Så om jag inte får en cykeldator eller rabatt så ställer jag mig och ylar? Eller om de inte langar fram ett kontrakt och anställer mig? Tja, kan vara värt ett försök, att resonera har ju inte tagit mig nånstans direkt.

Ulrika, det är ju perfekt med en mjukstart (sa hon som precis har jobbat i några timmar)! Imorgon går nog bra, och måndag...jag tror att tisdag eller onsdag blir den stora chocken.

Ulrika sa...

Hehe, det går jättebra det här. Är redan i full rull. Inga problem alls. Har kläder på kroppen och både dator och telefon med. Full koll alltså.
Har hunnit massor. Låt oss se, nu har jag jobbat i... 1,5 timmar.
Ujujuj, vad jag kommer hinna med i höst i det här tempot. Tur att det är helg imorgon.

tojis sa...

Det låter lovande inför hösten! Jag hoppas på samma känsla av koll för egen del, när det är dags att åka och jobba på måndag.