tisdag 31 augusti 2010

Imse vimse

Spindlarna trivs i Vintrie. Det stör mig inte så ofta, men när jag ska sova och det sitter en i taket ovanför sängen är det lite jobbigt. Eller som innan när jag pratade i telefon och typ VÄRLDENS STÖRSTA SPINDEL kom springande från under soffan. Då börjar Arachnofobia-sekvenser komma upp på näthinnan.

Och Jennie sa i söndags att det finns statistik på hur många spindlar man sväljer i sömnen varje år (som tur är visste hon inte hur många det var och jag tänker inte googla det). Är det så illa att jag kommer bli rädd för spindlar av att bo här? Kattskrället har man ingen nytta av, hon äter gärna spindelväv men är helt ointresserad av spindlarna.

5 kommentarer:

Karin sa...

Jag har ihjäl sådär 5 spindlar om dagen hemma hos oss (hoppas att det ska ärvas ner genetiskt och att de ska lära sig att inte komma in i huset). Jag har däremot hört att det där med att svälja spindlar i sömnen är en typisk Råtta i pizzan. Men Dolores borde skämmas. Det är ju hennes uppdrag att hålla rent från möss och spindlar. Hon verkar faktiskt lite ouppfostrad.

tojis sa...

Inte så lite heller. Totalt ouppfostrad!

Jag funderade på det där med att svälja spindlar i sömnen när jag körde till jobbet i morse. Och jag tror faktiskt att jag skulle vakna om nåt kröp över läpparna. Japp, så måste det vara. Råtta i pizzan alltså.

tojis sa...

Den där "världens största" satt på väggen en stund senare. Helt klart på väg upp till min säng för att när jag somnat krypa in i min mun. Men tji fick den, jag slog ihjäl den. Såna målmedvetna spindlar går inte att lita på.

Karin sa...

Du passade inte på att lämna av jättespindeln här när du var förbi igår? I morse satt den fetaste jag sett och glodde på mig i badkaret. Var man lite yrvaken när man kom in där, blev man genast alert vill jag lova.

tojis sa...

Nej. Den är i spindelhimlen nu (vill heslt inte tänka på hur det ser ut där).