måndag 2 augusti 2010

Hejdå latmask, so long jojobantar-tjockis

Jag vet att jag har sagt det förr, men idag började jag mitt nya liv. Igen. Det går ut på att sluta vara tjock och otränad. Och nu tänker jag inte hålla på och tjata om det men det är tillbaka till LCHF som gäller. I brist på matlagningslust har det idag inneburit att jag har ätit sju ägg och en sallad på stan.

Viktigare än maten är att jag rör på mig, för det har inte blivit tillräckligt av den varan sen jag flyttade från stan. Så efter nästan ett år av stillasittande hoppas jag på att komma igång med promenader, cykla vidare och köra åtminstone ett styrkepass i veckan (gymmet på jobbet). Dessutom borde jag utnyttja friskvårdsbidraget och köpa ett 10-kort eller två på Friskis&Svettis.

Jag och syster började dagen med en powerwalk, en bra påminnelse om hur skönt det är och hur mycket jag gillar (och saknar) pildammsparken. Evelina tyckte att hon gick ner flera kilo på rundan :-) Hur göra? Det gäller ju bara att komma ihåg att jag gillar att röra på mig, och ogillar att köpa kläder som inte passar. Det låter ju jätteenkelt, eller hur?

Till min hjälp har jag en iPhone-app, som jag inte använder till att registrera vad jag äter, men för att hålla koll på träning, vikt och midjemått.

Hej träningsfreak, det var alldeles för länge sen!

3 kommentarer:

tojis sa...

Sådärja, nu är 100 pushups-appen omstartad och totalt 35 st gjorda. Jag börjar på knä, när jag är klar med det ska jag göra 100 på tå. Hej biceps, hejdå gäddhäng!

Cornelia sa...

Vi hänger snart på! Fast det får bli efter semestern, för det e alldeles för svårt o avstå all god mat och dryck när man e ledig o det e sol o sommar.
Men träningskortet ligger o väntar på mig på 24/7, passade på o beställa ett idag så länge jag e anställd på Poolia o kan få lite avdrag :)
Så den 1 sept börjar träning o tillbaks till LCHF! Jag o Måns kan inte gå omkring o se höggravida ut längre när vi faktiskt inte e det, shame on us ;)
Förresten! Jag känner en tjej som inte bor så långt ifrån dig, i Tygelsjö, som e en jäkel på o Power walka! Hon går typ 1 mil varje dag o har gått ner 10 kilo med hjälp av det o LCHF sen i våras. Checka in hennes blogg o du får säkert hänga med på deras walks :D http://husnr8.blogg.se/

Karin sa...

Lycka till! Jag vet att du kan när du väl bestämt dig och jag vet att du kommer att tycka att det är störtskönt med några kilo lättare och bättre flås! Sålänge det handlar om cykling har du åtminstone en träningspartner i mig. Är redo för en Näsettur vilken dag som helst den här veckan.