tisdag 24 augusti 2010

(nästan) frisk!

Idag fick jag nog av hostandet och gick till doktorn. När man börjar googla på symptom är man ju jättesjuk så plötsligt hade jag eventuellt både kikhosta och lunginflammation. Men, den gode doktorn lyssnade på lungorna och sa att det är "bara ett irriterande bronkitvirus" och så skrev han ut en hostmedicin med morfin som ska göra att jag hostar mindre och luftrören orkar bli friska. Det känns inte så bara faktiskt, jag är helt slut efter allt hostande, men skönt att det inte var nåt av det google föreslog.

Så, då håller vi tummarna ikväll allihop för att jag inte är den där 1 på 100 som kräks i 12 timmar av att ta just den här hostmedicinen.

Det bästa: han sa att jag inte behöver vila! Eller jo, jag får inte konditionsträna, men styrketräning går bra. Och han fick in nån liknelse med Agon Mehmeti (som igår gjorde 2 mål på Halmstad) också, bra doktor!

4 kommentarer:

Karin sa...

Är det Cocillana Etifyn? Räkna i så fall med att sova som en klubbad och jag vågar aldrig ta den om jag ska köra bil. Men den är underbar vad gäller att göra slut på sönderhostade nätter. 1 på 100 låter mycket... men det är säkert inte du!

Bra gjort att anlita doktor iaf!

tojis sa...

Precis den är det! Jag ska ta den innan läggdags och hoppas kunna köra imorgon bitti, man reagerar tydligen olika. En kollega gratulerade till hur bra jag kommer må ikväll "jag började fatta varför folk använder droger" och sa att vi tål lika mycket sprit så jag kommer nog inte må dåligt av den för det gjorde inte hon :-)

Karin sa...

Jepp, precis så är det. Man tar gärna medicinen en extra dag "för säkerhets skull". Jag tror som din kollega - du är tål säkert lite morfin! Jag har aldrig dragit mig för att köra dagen efter men vågar inte ta den på morgonen med tanke på hur klubbad jag blir.

Ulrika sa...

Jag är ju en klen stackare som kräks av allt man möjligen kan kräkas av. Jag får sitta på sängkanten, ta halv dos och genast lägga mig raklång och ligga blick still.

Men det hjälper mot hostan. Och man sover gott.

Bra gjort att göra nåt åt det!