tisdag 10 augusti 2010

Mer Ven

Karin och jag gav oss iväg halvnio i morse, och efter en missad färja (konstigt att man inte kan boka plats på Venbåtarna) kom vi fram. Vi hade förbokat cyklar men det hade vi inte mycket för eftersom de inte hade öppet i förbokat-luckan. Nåväl, väl på cykelsadlarna var det en härlig runda runt ön. Solen sken, utsikten är ju så vacker att man nästan tappar andan och vi åt en delikat lunch på den inte så billiga hamnkrogen. Eftersom vi båda har köpt sommarkort kostade hela resan 45 kr så det kändes ok med några hundra för supergoda räkor och vin med utsikt över hamnen.

Vi hann med ett dopp också, och lite solande (se bilden i förra inlägget). Kanske årets sista strandhäng? Det var nog 19 grader i vattnet ungefär, men rejält varmt och skönt i luften. Jag fick med mig en rejäl solbränna hem som minne, och det passar ju bra så här i kräfttider.

2 kommentarer:

Karin sa...

Mycket bra sammanfattat! Tycker absolut att det kan bli en tradition och nästa gång kan vi vara 10 st så att vi får gå i gräddfilen till färjan!

Cornelia sa...

Ni e så duktiga på o planera!
Gah! Det e ju precis en sån dag jag hade siktat in mig på. Måns ville inte hänga med till stranden så det blev en utflykt till Österlen ist med förhoppning av nån timme på stranden där. Men när vi kom till stranden hade det blivit molnigt så det blev inget med det.

Jag som hade sett fram emot en sista stranddag, det har ju inte blivit så många som jag trott o brännan hade jag verkligen velat bättra på.

Nu ska det ju bara regna resten av veckan. Vi som ska till tippen idag, passa barn tors-fre, hade tänkt åka till Möns Klint i Danmark i morron, mammas 60-års kalas i Båstad på fre och Måns föräldrars stuga till helgen. Måna trevliga aktiviteter inplanerade men inte lika kul om det regnar.

Aja, jag ser fram emot att se Inception på bio ikväll iaf :)

Dagarna har bara svischat förbi, vi får ta en date sen!

Ha det bäst!