lördag 7 augusti 2010

Katt-oro

Min katt brukar komma och möta mig i hallen när jag kommer hem. Om inte så är hon snabbt på plats när jag börjar slamra i köket, hon verkar kunna plocka upp det ljudet oavsett hur långt hemifrån hon är. Men när jag kom hem efter en sen golfrunda igår kväll kom hon inte, så jag trodde att hon var ute på äventyr. När jag skulle lägga mig hittade jag henne i en väska på ovanvåningen och där låg hon tills i morse (brukar ligga i min säng). Nu är hon ute men hon bara ligger i orangeriet, och hon är uppenbart inte sig själv, inte alls lika pigg och glad och intresserad av vad jag gör. Jag har gett henne vatten och kaviar bara för att se att hon verkligen äter, men efter att ha ätit ovanligt lite gick hon och la sig igen.

En liten fågel hade förirrat sig in i orangeriet innan och det borde ha varit rena rama julafton för Dolores, men hon verkade helt ointresserad (jag bar ut den i en handduk).

Nånting är fel, frågan är vad, och om jag ska vänta nån dag och se vad som händer eller om det är en tripp till veterinären som gäller.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ajaj. Kan hon ha fått i sig något olämpligt? Hittat en smärtstillande tablett t ex? Hände vår lilla kattunge en gång (tror vi). Det är ju bra att se till att hon får i sig vätska oavsett vad det kan vara för fel.

Hoppas hon piggnar till snart.

tojis sa...

Ja när jag serverar vatten lapar hon i sig lite så det ärvts antar jag. Tror också hon har ätit nåt för hon verkar inte ha ont nånstans. Eftersom hon är ute kan det ju vara vad som helst... Usch, så hönsig man blir, kanske tur att jag inte har barn.

Cornelia sa...

Usch! Det e aldrig kul när ens små missar inte e sig själva. Men det e ju bra att hon inte verkar ha ont nån stans iaf. Avvakta nån dag, men sen kan det nog va bra att iaf ringa en veterinär o kolla. Försök o hitta en veterinär på landet, på djursjukhuset kostar det alltid en förmögenhet, speciellt på helgen. O de vill alltid lägga in de för observation. Vi har hittat en utanför Bjärred som e bra.

Hoppas hon e bättre nu!