måndag 30 augusti 2010

Liten formrapport ifall nån bryr sig

Nu är det 4 veckor sen jag kom hem från USA och drog igång kom i form-projektet.

Vikt: -3,5 kilo (för lite, men nästan motsvarande 2 paket mjöl iaf)
Midja: -4 cm (förutom att jag inte har nån midja så borde jag ha mätt på fler ställen)
Styrka: jovars, innan jag blev sjuk gjorde jag både armhävningar och var på gymmet.
Kondition: just nu blir jag pinsamt trött och låter som en KOL-patient av att gå ner till matsalen (2 trappor ner och kanske 150 meter bort), så det dröjer ett tag innan det blir cykeldags igen.

Kontentan: fan så långsamt det går. Men det går iaf, och det är huvudsaken. Och så fort jag slutar hosta och flåsa ska jag komma igång med cykling och styrka igen, och dessutom lite Friskis&Svettis. Hejdå flebbo, det ska bli mig ett sant nöje när du försvinner!

3 kommentarer:

Karin sa...

Det måste väl ALLA vara intresserade av! Du vet nog själv att du borde vara väldigt nöjd med resultatet! Mer än ett kilo per vecka är det svårt att tappa. Tänk så smal du ska vara till jul om du fortsätter i den takten! Det där med luftvägarna låter trist förstås... Själv hade jag en chockupplevelse på vågen i morse. Nåja, så mycket chock var det kanske inte med tanke på senaste tidens fest och glam. Men nu, rättning i ledet!

tojis sa...

Jag är ju aldrig nöjd :-) Och så sägs det ju att man ska tappa en massa vattenkilon i början men det hände visst inte för mig den här gången.

Ulrika sa...

Ni är duktiga ni! Jag har goda ambitioner men ingen karaktär. Och jag vet INGEN som har så bra karaktär som du Vickan.
Ulf och jag har precis satt i oss typ en halv spettkaka. Det är GI det.

Men det var inget socker i kaffet.