torsdag 19 augusti 2010

37 eller 73?

Jag rör mig som en stelopererad 73-åring. Är det inte för att jag är ostretchad och allmänt i dålig form så är det för att jag har träningsvärk. Eller för att jag har försökt få bort det onda med massage, då blir man allmänt mörbultad och går som en 73-åring pga det.

Jag bör nog komplettera styrketräningen och motionen med lite yoga eller nåt. Är det nån av mina typ fem läsare som vet om man kan köra hemma själv eller måste man ha en instruktör?

Eller så stapplar jag vidare, det funkar ju också. 

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Ulf provade yoga hemma på vardagsrumsgolvet efter en gör-det-själv-bilaga i Aftonbladet. Det var oerhört roligt! Så snälla säg till om du ska göra hemma själv för då kommer vi och tittar.

Roligt blir det förstås bara om man inte provat förr och dessutom är extremt stel. Figurerna man ska likna blir liksom omöjliga på ett alldeles särskilt sätt då.

Jag provade också men det var ännu roligare att titta på Ulf så jag gjorde bara det till slut. Fast han gav upp efter nån vecka tror jag.

tojis sa...

Jag är nog minst lika stel som Ulf. Och dessutom tjock så det blir bergis ännu mer komiskt.

Kanske kan jag lägga upp ett litet bildspel här på bloggen, eller sätta på webkameran och så får folk betala för att titta.

Karin sa...

Ja, ja, jag är för bildspel! Du minns nog hur det gick för mig på 40-årsfesten när ni "väninnor" utsatte mig för yoga? Vilken smäll det blev när jag skulle gå ner mjukt efter huvudstående! DET tror jag minsann att jag bjöd på på min blogg, iförd baddräkt.

Karin sa...

ps - gissa vär hurtiga Peter är? På Torupsrundan... ds

tojis sa...

Äsch, jag styrketränade på lunchen, med fria vikter, enligt ett egenproducerat program. Så jag känner mig minst lika hurtig och duktig som Peter. Dessutom tänker jag gå ut och gå nu. Så det så!

Karin sa...

Ja, ja, det låter finfint! Jag trodde att det var "gamla" träningsvärken som satt i. Peter snittade annars 25,4 km/h så just i cykling ligger vi nog ändå i lä. Själv har jag vikt ett ton tvätt men det är jag minsann expert på så jag känner mig också rätt duktig, om än inte hurtig.

tojis sa...

Ja, jag får tävla med Peter i nåt annat (har aldrig nånsin trott att jag kan cykla snabbare än honom). Golf kanske, det kan han inte va? Jag är kass på att vika tvätt, låter den ligga framme i en ful hög istället.