tisdag 22 januari 2013

Träning vecka 3 - utfall


Jag glömde nästan! Och som ni måste ha undrat och undrat :-) Jag får väl skriva ett nytt planerat-inlägg för vecka 4 också...det blir faktiskt svårare att banga då!

Planerad träning i kursiv stil, följt av hur det blev:
måndag: cykel (trainer) + rejält med magträning - trainer+magträning
tisdag: lunchstyrketräning - lunchstyrketräning
onsdag: PW - vila
torsdag: lunchstyrketräning - lunchstyrketräning
fredag: vila - sen kvälls-PW och magträning
lördag: cykel (trainer) eller PW beroende på väder - 8 km PW med Martina
söndag: simning - en dryg timmes promenad i Trollskogen
varje dag: stretcha! planka, planka, planka! - utom i onsdags och söndags, men den vanliga motionen också; cykling och promenader till och från Hyllie och stationen i Kävlinge etc

Det ser ganska så bra ut på Funbeat också, med en vilodag per vecka. Det är inga långa pass varje gång, men jag tror inte att det är längden som gör nytta, utan kvaliteten. Men jag tycker också att det bästa är att blanda, så inte kroppen tror att den vet vad som gäller.


Att träna magen alltså... Jag kämpar på men märker inte av någon förbättring. Noll. Tacka vet jag mitt andra styrketräningsprogram där det går att lasta på med mer vikt vecka efter vecka. Men magträningen bara fortsätter att vara jobbig, och ibland får jag lite ont i ryggen av den. Men jag fortsätter ändå, för kanske gör den skillnad bara att jag inte märker det (hoppas!).

Inga kommentarer: