lördag 5 januari 2013

Nu kör vi plankan!

Ok, jag läste om den här utmaningen lite sent, så jag är inte med och tävlar på riktigt, men man kan ju fortfarande vinna magmuskler och bålstyrka, som är bra att ha till diverse aktiviteter. Nån här som vill vara med? Gör plankan, kommentera hur länge du klarade, träna magen i januari så kör vi ett nytt inlägg med våra nya tider 31/1. Den som har förbättrat sig mest i procent vinner. Inget fusk såklart, ta i ordentligt första gången!


Kom igen nu Evis, Karin, Ulrika, Cornelia, Fredrik, Magnus och Victoria (och ni andra som läser, för jag vet att ni är fler än så även om jag inte riktigt vet vilka ni är)!

Jag klarade bara pinsamma 1:34. Och ja, jag skäms över att jag är så tung/svag, men det är tur att det finns utrymme för förbättring, och vilja. För ett år sedan, när jag drog igång hälsoprojektet, så klarade jag 40 sekunder, så det går åt rätt håll i alla fall.

Seså, var inte blyga/lata nu!

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Sådärja. Vi är ju lydiga små satar. Här kommer kvällens resultat:
Patrik 1:51
Ulrika 2:51
Eva 3:01
Ulf 4:00

Resultaten är framtagna under tävlingsartade former varför varje form av maskning kan uteslutas. Dock finns det förstås bortförklaringar. Dessa listas nedan:
Sjuk, förkyld flera veckor, ont i ryggen redan innan, berusade, sandaler, drack för mycket vin innan, drack för mycket wiskey igår, trångt på golvet, varmt, linnet skavde, håret kliade i ögonen, hade nog varit lättare med skor, skulle tagit en kaffegök innan, ouppvärmd, hade redan tagit ut mig tidigare på dan, har inte tränat alls i år, eller i fjol etc etc

Nu ska vi gå på listan på förklaringar varför vi inte kommer ha förbättrat oss.

Ulrika sa...

Motvind hade vi också.
Och lite hagel.
Och kalldrag.

Dessutom måste det varit nåt fel på bränslet.

Ulrika sa...

Nu har vi börjat misstänka Patrik. Han måste ändå ha maskat eller nåt. Nu påstår han att han "visst hade lite ont i magen" och att han "inte ville svettas".

tojis sa...

Jag hade inte speciellt många bortförklaringar (vin, stel, trött etc), men framför allt så är det väl att jag är så tung som ställer till det. Eller om jag bara har dålig tävlingsinstinkt. Hur som helst, här är det % som gäller, så det kanske är jag och Patrik som ligger bra till!

Karin sa...

Tack, men nej tack! Lycka till, ni andra!