fredag 4 januari 2013

Bio: Berättelsen om Pi

Vi var på bio igår! Konstigt att jag varje gång jag äter ute/går på bio/åker till Köpenhamn etc säger "det här måste jag göra oftare" och sen blir det ändå inte så. Men ibland blir det ändå av.

Hur som helst, vi såg Berättelsen om Pi. I 3D för det verkade vettigt med tanke på vem som har gjort filmen (Ang Lee) och vad den handlar om. Jag läste boken när den kom, minns inte om det var efter ett tips från Hamrelius eller om Karin läste den och sen påminde mig. Hur som helst, det var samma varma glada känsla i filmen som i boken, och den var dessutom otroligt vacker! Jag blir lite åksjuk emellanåt, när 3Dn liksom hackar lite (tyckte samma om Avatar), men det går bra ändå.

bild från sf.se
Jag gissar att det kommer regna priser över filmen, både för skådespeleri och animering. Tigern Richard Parker är riktigt snyggt gjord, precis som en massa annat. Så, gå och se!

Inga kommentarer: