tisdag 31 maj 2011

Rekommenderas

Igår var det dags att besikta bilen (det hade inte blivit körförbud förrän imorgon så det var med god marginal!). Jag hade förberett bilen så gott det gick; tittat på när Fredrik testade att det gick att sätta på och ta av dragkroken, kört den genom den dyraste tvätten på statoil, tömt den på gamla scorekort och paraplyer samt torkat av lite invändigt.

Efter ett tips hade jag bokat tid hos Carspect, ett nytt besiktningsställe som finns både på Svågertorp och Fosie. Förutom att det fanns tider att boka har de både kvällsöppet, helgöppet och drive-in. Dessutom har de fattat att alla kanske inte är så intresserade av att titta på när nån försöker hitta fel på ens bil så jag kunde lämna nyckeln och gå på promenad medan det blev klart. Service tror jag att det kallas.

Inga anmärkningar (vilket iofs inte behöver vara ett bra betyg på besiktningsstället), och han som kontrollerade min bil kände sig inte ens tvungen att kommentera den avtagbara dragkroken, som de alltid gör på Bilprovningen (oavsett om den är på eller av så är det fel enligt dem).

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Bra jobbat! Du är ju ett riktigt bilgeni när det ställs på sin spets! Tricket med att vara en skicklig bilmeckare är att inte bli smutsig, det är då man skött sin service på rätt sätt. Du klarar bevisligen testet. (Förutsätter att den där knappen man trycker på vid biltvätten är ren. Kan vara lite si och så har jag hört.)

tojis sa...

Fredrik blev lite smutsig när han höll på med dragkroken, själv klarade jag mig.

Ulrika sa...

Precis. Det är du som är den smarta meckaren. Säg inget till Fredrik, för då kan smartheten plötsligt gå över. (Ulf vet ingenting, så säg inget till honom heller.)

Fredrik sa...

Fredrik vet redan eftersom Fredrik läser bloggen.