fredag 27 maj 2011

Bubbel!

Igår var det våravslutning med LC, med den lyxiga aktiviteten champagneprovning. Info om tillverkning, namn, druvor etc och så smakade vi på en cava och två olika champagnesorter:



Pol Roger som tydligen är en riktig klassiker, men jag aldrig hade hört talas om innan. Riktigt god, den kommer jag köpa framöver när jag ska ha champagne, och jag ska definitivt testa den till skaldjur. Otroligt läskande!

Sen en riktig lyxflaska, Les Échansons 1999, som kom i en fin låda och var numrerad. Kul att testa lite dyrare champagne och den var riktigt god, men jag kommer hålla mig till Pol Roger framöver.

Jag skulle gärna testat att sabrera men det var lite trist väder igår och vi höll till inomhus, så jag får köpa några Chapel Hill att öva på. Jag vet i teorin hur man gör, ska "bara" få snits på det också.

Inga kommentarer: