söndag 1 maj 2011

Dagens motionsrunda

Under de närmare 6,5 cyklade milen med Anna och Karin i sol och lite väl mycket vind hände följande:

  • Styret som vi ändrade läge på förra helgen lossnade när vi cyklat halvvägs, så jag fick typ hålla upp det det hela tiden.
  • Jag svalde en insekt, kräks nästan av känslan så här 7 timmar senare.
  • I Flädie skulle en blondin backa ut sin alldeles för stora kombi från en parkering, istället för att utnyttja de två fria meterna bakom bilen så körde hon nästan på mig istället. Karin sa: det gör ont att säga det men det syntes lång väg att det var en kvinnlig förare. Att tvärnita med löst styre är inte att rekommendera. 
  • I Lomma fick vi skäll för att vi inte körde in till kanten tillräckligt mycket (det fanns gott om plats), antagligen hann surgubben få en hjärtinfarkt redan före lunch.
  • Räkmackan på fiskboden i Lomma, mmmmm.
  • När vi cyklade förbi frihamnsviadukten kom en snubbe sättande på cykel från ett ställe dit det brukar vara stängt. Från samma ställe kom svart rök så vi vände tillbaka och såg att det brann i en liggande tunna halvnära några träd, vi ringde 112 och kände oss som goda medborgare.  
I övrigt inget att rapportera.

3 kommentarer:

Karin sa...

Nu tyckte jag ändå att du glömde de ridande poliserna i Hjärup (?) och de röda fanorna i Lomma. Men trevligt var det och jag är så stolt över mitt knä som höll!

Ulrika sa...

Shit vad ni hinner med! Det är uppenbart livsfarligt att vara ute i trafiken.

tojis sa...

Just det, 1:a maj-inslagen föll bort ur minnet. Det var nån slags röd front-demonstration på st knut när jag körde förbi där i eftermiddags också.