tisdag 31 maj 2011

Cykelmånaden maj

Tjo vad månaderna går. Där försvann maj, och eftersom jag inte ens orkar resa mig ur soffan för att ta en dusch så vet jag att jag inte kommer cykla mer idag och kan summera i lugn och ro.

I maj har jag cyklat 642,93 km, jämfört med 461 km i april. Tack och lov har jag ökat på snitthastigheten lite, det är sjukt trist att träna om man inte märker nån förbättring. Totalt i år har jag cyklat 1654,28 km och det har tagit mig 3 dagar, 17 timmar, 2 minuter och 8 sekunder. Nu återstår bara några få träningsdagar innan Tjejvättern, så det blir väl totalt 170-180 mil vilket enligt alla förhandstips ska räcka (100 för att cykla tjejvättern, 200 för att cykla vätternrundan).

I stegtävlingen har jag gått förbi Barcelona och har just nu gått motsvarande 1 213 193 steg sen 18 april.

4 kommentarer:

Karin sa...

När jag först läste inlägget tänkte jag Shit vad mycket!! Sen började jag summera egna prestationer och då var det nästan komiskt! Du har ca 1104 i april-maj och jag ca 1096... Jag hann väl med lite mer i vintras, men jag är rätt övertygad om att du kommer att fortsätta öka mängden genom att cykla till Lund och annat även efter Tjejvättern. Mina april och maj var ganska lika. Så jag säger Shit vad mycket om oss båda, alltså! Bra jobbat!! Men du ligger ju ljusår före på stegen såklart :-)

tojis sa...

Många av stegen kommer ju från cyklingen. Men absolut, shit vad vi har cyklat! Min plan är att gå över på racer efter tjejvättern, och att det ska bli kul och få mig att vilja cykla långt. Annars kan kvällsdopp och vinpauser locka, det var ett vinnande koncept i fjol.

Ulrika sa...

(Ingen som hellre vill betala mycket för ett träningskort på det lokala gymet i Mellbystrand? Inte det nej. Vinet ingår!? Nehepp, hellre cykla runt hela världen ja.)

Jodå så att eh.... Min bil går iaf bra. Och jag har en cykel i garaget. Den stod iaf där förra sommaren.

tojis sa...

Jag kommer och bär runt på nåt i Mellby i sommar så kan vi kalla det träning. Lovar! Lovar att dricka vin också.

Om din cykel känner sig ensam kan den få stå med mina tre cyklar.