torsdag 12 maj 2011

Och jag som brukar försvara dem

Jag har Telia som leverantör av mobil, bredband (adsl) och kabel-tv. Tv:n är lite skakig, det har hänt mer än en gång att jag har bjudit hem folk för att titta på nåt och så har det strulat. Men de gånger jag har kontaktat deras support har det alltid löst sig och jag har varit nöjd. Tills nu.

För ett tag sedan kom ett brev där de meddelade att de skulle höja priset för tv med typ 40% bara några veckor senare. Lite kort varsel kan jag tycka, och hur kan de höja med så mycket på ett bräde? Att de behöver pengar förstår jag, med tanke på hur mycket annonser jag har sett från dem idag.

Ikväll när jag startade boxen var det dags för uppgradering. Vad jag fick? Ny bakgrundsfärg: lila istället för cerise. Och som grädde på moset: usel bild!

Inga kommentarer: