måndag 16 maj 2011

Men träningen då?

Jodå, det går åt rätt håll. Träningsdiagrammet såg ju ganska ynkligt ut för en månad sen:
Nu när stegtävlingen är igång och Tjejvättern närmar sig med stormsteg ser det lite bättre ut:
Sen har jag dessutom gått jättemycket mer än vanligt, parkerat så långt bort som möjligt när jag har kört t ex. Stegen är delvis representerade i staplarna (jag skriver in allt som jag räknar som träning, i princip det jag byter om för att göra), men jag har sen stegtävlingen började för en knapp månad sen gått 790076 steg vilket motsvarar 28217 steg/dag.

Det konstiga är att jag fortfarande både väger för mycket och att jag flåsar som en KOL-patient när jag cyklar upp för Lernackenbacken.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag blir chockad när jag ser diagrammen. Chockad intill orörlighet. Gissar att din kropp reagerar likadant. Går in i nåt komaliknande tillstånd:
"Ok, om den här galningen tänker hålla på såhär så måste vi hushålla på varenda kalori och varje syremolekyl. Använd allt 14 gånger!"

Du har ju dessutom hamnat i galet sällskap (Karin) som också är en cykelfurie. Jag har valt en annan strategi. Var ute och sprang i torsdags (!!!! Visst! Jag tror inte själv att det är sant!!!!) men då valde jag att ha en extremt trött och rätt otränad lunkkompis och då kände jag mig genast stark och vältränad. Bra för psyket med dåligt sällskap alltså! (Nu har jag snart "råkat" nämna för alla att jag "sprang". Gissar att jag snart måste göra om galenskapen för att kunna säga det igen. Det funkar väl dåligt att säga "När jag förresten var ute och sprang sist, för 4 månader sedan, då.." Kanske måste vi också fundera på att öka tempot till "spring"-nivån. Sjukgymnastikuppvärmningstempo räknas kanske inte som träning?)

tojis sa...

Såg du inte min definition? Om man är ombytt räknas det som träning!

Ulrika sa...

Så smart! Då var det träning!
(Men filt över sig på soffan räknas inte som ombytt va?)

tojis sa...

Kanske om det är en funktionsfilt, och du gör nåt pulshöjande under filten.

Karin sa...

Man får se om det råkar gå att kommentera nu... jag är dödsimpad av ditt stegsnitt... vet att 28000 steg är asmycket att snitta. Att gå det någon dag är ju "ingen konst" men att kompensera för dåliga dagar tar på krafterna. Man får anta att lodräta skalan är minuter?

tojis sa...

Japp, minuter. Vissa dagar bara 25, andra snarare 250. Tänk hur det kommer se ut 11 juni! 330 minst!