onsdag 12 januari 2011

Tröttman från helvetet

Jag är så sjukt trött. Lite samma känsla som när jag gick på Cocillana (morfinhostmedicin) och det aldrig kändes som att jag riktigt vaknade. Kaffe hjälper inte. Det känns inte som att det skulle hjälpa att sova heller, men det kan ju vara värt ett försök (om jag skulle kunna komma i säng före midnatt nån gång). Humöret är inte det bästa heller, jag är rejält bitchig. Tack och lov är kollegan jag delar rum med på samma humör, så vi har stängt dörren och gnäller i kör. Och skrattar åt oss själva emellanåt. *GÄSP*

7 kommentarer:

Karin sa...

Jag tycker att du ska testa sova - gärna 7-8 timmar per natt i en vecka - ett helt underskattat humör- och skönhetsmedel. De flesta uppskattar inte fullt möjlighet till sömn innan de fått barn, men på just sömnpunkten verkar alla föräldrar eniga.

Ulrika sa...

Just de ja, sömn gör ju underverk för mycket. Jag glömmer det hela tiden. En av våra sämsta tävlingsgrenar är just "gå-och-lägga-sig-i-tid". Jag tänker göra en satsning ikväll (igen). Men först ska jag ta mig hem. Och göra 5 tårtor att stoppa i frysen. (Hoppas jag slipper bli arg på att de jag gjorde igår inte släpper ur formarna eller nåt. Bra med tårta också. Då slipper jag äta middag och kan äta tårtsmet istället. Sparar tid och så kan jag lägga mig tidigt. Smart.)

tojis sa...

Ja planen är (som oftast) att komma i säng senast 23. Men hur GÖR man? När man för en gångs skull är pigg vill man ju inte gå och lägga sig.

Just nu är det nog nån slags träningschock som tröttar också, det är mycket cykling och träning nu. Allt är ju relativt och för vissa är det här en löjlig träningsdos, men jämfört med hur det var för nån månad sen är det här mycket.

Ulrika sa...

Hoppet är inte ute än. Tårtorna står i frysen. Ulf håller på att plocka undan... En snabb dusch och sedan sängen innebär relativt tidig sänggång. Kanske t o m 23.45, det är FÖRE 12. Men då gäller det bara att ta sig till badrummet lite snabbt. Lämna resten av stöket och stänga datorn.

Gissar att det blir som vanligt då...

tojis sa...

Jag försökte verkligen. La mig kvart över tio, läste en timme. Sen kunde jag inte somna. Och när jag väl hade somnat sov jag nån timme åt gången. Är det fullmåne måntro? *gäsp*

Ulrika sa...

Och är blev det ungefär som vanligt. Men vi låg faktiskt i sängen någon minut före midnatt. Bra så.
Sedan vaknade Semlan (som somnat i bilen kl 18 och inte ätit full middag). Hon vaknade 01.30 och ville ha mat... jo tack du. Ulf fick gå upp och ge henne macka och mjölk. Såg framför mig hur hon skulle ligga och babbla hela natten men hon somnade faktiskt om. (Det lilla trollet påpekade mycket högt, klart och tydligt att hon ju faktiskt inte hade ätit någon riktig middag och om man är hungrig måste mamman laga mat till barnen. Så är reglerna!)

tojis sa...

Jag tycker ni ska komplettera reglerna med att om man vill ha middag får man vara vaken när den serveras.

För övrigt är det inte fullmåne, så nu undrar jag varför jag har sovit så kasst.