fredag 7 januari 2011

Trafikrapport

De senaste gångerna jag har varit ute med cykeln har jag blivit imponerad över hur fint (läs: snöfritt) det har varit på cykelbanorna. Så pass att jag har bestämt mig för att återuppta sommarproceduren och pendla till jobbet medelst cykel+buss. Så länge jag pendlar mer än en vecka i månaden så är det en ekonomisk vinst, och sen tillkommer motionen. Ibland behöver jag bilen, så det får bli när det passar (och inte ösregnar).

Hur som helst, idag var det rena rama katastrofen på cykelbanorna och istället för lite schysst motion blev det balansträning. Is, modd och snö i oskön och hal blandning. Dessutom cyklade jag av nån anledning iväg utan cykelhjälm. Men, nu är cykeln servad och jag fick iaf en massa frisk luft och en promenad på Limhamn. Tyvärr blev det inte så mycket shopping, jag hade köpt både te och choklad om de bara hade behagat att ha öppet.

Nu är frågan om jag ska våga mig på den där cykelturen måndag morgon.

1 kommentar:

Fifi sa...

Jag är en inbiten cyklist, men att cykla i snön, det skulle jag aldrig våga!

Ja, det är så skönt att kunna kolla på serier när man själv vill!