tisdag 4 januari 2011

Då kör vi!

Jag är en sucker för utmaningar. Alltså har jag nu anmält mig till Tjejvättern, och den 11 juni ska jag kunna cykla 10 mil i ett svep. 10 mil är långt. Jättelångt. Som mellan Växjö och Hultsfred (som känns oändligt långt t o m i bil), som 100 varv runt tallriken i Pildammsparken (känns inte lika långt). Hur ska det gå??? Jag har inget mål i km tills dess, som Karin, men kommer hålla koll på, och redovisa, varenda cyklad km med min nya cykeldator och på Funbeat (träningssajt).

3 kommentarer:

Träningskompis sa...

Sucker var ordet! Trevligt hur som helst :-) och det finns en glad montör hemmavid om du behöver hjälp med det praktiska. Jag avråder från 100 varv runt tallriken som uppvärmning!

Ulrika sa...

Ha, det klarar du! Kanske inte lätt hela tiden, men du kommer fixa det galant.

Själv har tanten så äntligen varit på provcykling på sjukhuset. (Med naken överkropp och herrar kanditater som tittar på. Lite störigt faktiskt.) Massa sladdar och pipmaskiner. Cyklade länge och frenetiskt och fick oväntat bra resultat. Mycket, mycket god kondition (varifrån kom den?) och mycket hög pulstålighet. 200 i maxpuls.

Å andra sidan såg tydligen inte EKGt helt bra ut och jag fick tipset att om jag får ont så måste jag åka in. (Bra tips, det hade jag ju inte tänkt annars.)

Och om jag hade varit man i min ålder med sån avvikelse så hade man gått vidare med andra undersökningar. Men nu är jag ju kvinna i min ålder och då är det lite svårare att veta. Och då gör man tydligen inte nåt.
Också helt logiskt.

Men konditionen är tydligen bra. Och knät gör ont men det kan ju inte ha med hjärtat att göra.

Evelina sa...

Ulrika: Jag tycker verkligen att du ska börja blogga. Du skriver på ett sånt roligt sätt, även om EKG-testen kanske inte va så roligt.
Skönt att konditionen va bra i alla fall;)