söndag 2 januari 2011

Tjejvättern?

Karin lockar med tjejvättern, som hon cyklade förra året och ska ge sig på i år igen. 10 mil är det, 11 juni. I så fall startar vi med LC vilket gör att boende och fest redan är ordnat, och jag får åka med Karin och hänga cykeln på hennes ställ. Jag har som mest cyklat 6 mil, men då med paus för bad och vin (Falsterbo t o r), så 3 mil i ett svep kanske är mer sant.

Jag funderar på saken, och kommer under tiden på mig själv med att surfa efter cykeldator...för oavsett om jag ska cykla tjejvättern eller inte så ska jag cykla mycket, och det blir onekligen roligare om jag kan se hur långt och snabbt jag har cyklat. Nån expert som kan berätta vad jag ska tänka på? Jag vill inte ha med pulsmätning, det har jag en pulsklocka till.

4 kommentarer:

Karin sa...

Ja du hör ju själv hur lite det är att tveka på. Nästan ingen hade tränat så ambitiöst som jag men det ska jag göra i år också. Mycket roligare att träna med ett mål.

Min cykeldator heter Sigma och den kostade max 200. Köptes på Internet.

tojis sa...

Det finns massor av olika Sigma att välja på. Fråga gärna din man om det spelar roll om det är trådlös överföring eller via kabel. Jag ska kolla på Sportex på tisdag tänkte jag...sen väntar vi väl bara på att det blir ok cykelvägar :-)

Karin sa...

Jag försökte utläsa modellbeteckningen innan jag postade förra kommentaren men den är lite nött... kan vara 1000 eller 1009 - finns på bild på http://karinesmeralda.blogg.se/2010/march/ny-leksak.html
Trådlös eller kabel är nog mest en prisfråga, gissar jag (mannen är inte hemma). Han inhämtar annars ALL information (inte bara om cykling då) på happymtb.org:s forum.

Karin sa...

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?p=344596

sista svaret antyder att trådlös kan störas av packning etc...

Tänkte mig nog en cykeltur till jbbet redan imorgon... dmi påstår att det ska vara hyfsat vindstilla och cykelbanorna ser fina ut.

Men nu, sängen, innan klockan ringer (06) för första gången sen den 20 dec...