onsdag 19 januari 2011

På väg mot Gundes rekord?

Jag MÅSTE duscha på morgonen, annars vaknar jag inte. Jag MÅSTE duscha när jag har tränat. Det är jobbigt och tar tid, inte själva duschandet kanske men torkandet och smörjandet och fönandet som följer.

Kommer ni ihåg att Gunde Svan jobbade en del på sina duschrutiner? Hans rekord var tydligen 1.38, från start till påklädd och kammad igen. När jag googlade det så såg jag att han i ett avsnitt av Berg flyttar in nyligen putsade rekordet till 1.23. Imponerande!

Tips? Mest tidsbesparande skulle väl vara att raka av sig håret, men riktigt så desperat är jag inte.

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Det e ju inte själva duschandet, som du säger som tar tid, det e att torka sig, smörja sig, klä på sig, föna håret, sminka sig osv. Mycket svårt att ändra på det där!
Isf får det bli extremt kort hår, inget smink och samma kläder varje dag :)

Karin sa...

Jag duschar strikt endast varannan morgon och "vinner" ca 10 min sådana morgnar. När jag cyklar till jobbet, cyklar jag i träningskläder och osminkad förstås - det brukar ta ca 5 minuter från det att jag kommer in på jobbet tills jag sitter på min stol, katt-tvättad, ombytt och lättsminkad med en kopp kaffe framför mig (har koll, för det är då jag "stämplar in"). Så jag tror att jag är i Gundeklass... snabbast i familjen iaf! Men så är jag sällan riktigt snygg heller, och är faktiskt helt OK med det.

Nu strax till jobbet efter utvecklingssamtal i Julias skola.

Ulrika sa...

Ni är ju alla väsentligt snyggare än Gunde iaf. Inte för att förringa att ni nog också har bättre förutsättningar, men tiden är nog inte helt oväsentlig. Kärnfrågan är alltså: Vem vill bli snabbare och se mer ut som Gunde?