måndag 31 januari 2011

Sista chansen

Det här med nya veckor och nya månader och behovet att sammanfatta... Förra veckan blev det inte mycket gjort på hälsoprojektet, så för att göra ett sista ryck för att snygga till siffrorna för januari ska jag nu gå ner till gymmet på jobbet och sätta mig på motionscykeln så länge jag orkar. Vilket nog inte blir så länge eftersom jag är både trött och hungrig.

Och imorgon börjar ju februari  och ger en ny chans till stordåd. Då tänker jag både cykla till stan för att ta bussen OCH avverka ett klipp på F&S, så det så!

5 kommentarer:

Karin sa...

Tänk på vilken kort måndad det är bara... gäller att inte tappa greppet :-)

tojis sa...

Ja, den tanken slog mig. Men det finns utrymme för att göra en bättre insats ändå (eftersom januariinsatsen blev ganska medioker).

Ulrika sa...

Jag ska också ge februari en ny chans. Ska särskilt träna på att sova i tid. Jag gillar ju att sova! Fattar inte vad problemet är med att gå och lägga sig? Fullständigt obegripligt hur gamnacke vid datorn kan locka mer än en fantastisk säng.

Men jag hörde innan på tv att vi människor är mindre rationella än vad som verkar vettigt. Stämmer bra med idiotin ovan.
Människan är alltså mer känslostyrd. (Men det ger ingen förklaring till det där med att inte gå och lägga sig. Teorier kan ju inte rimligen stämma på allt.)

tojis sa...

Ulrika, ska jag skicka ett sms till dig på kvällarna och säga åt dig att gå och sova? (jo jag vet det där om glashus och stenar)

Problemet är ju inte att man inte vill sova, utan att man vill göra så mycket annat först.

Ulrika sa...

Jag är ju en rätt lydig människa så det kanske funkar.