lördag 15 januari 2011

En kvarts Tjejvättern

Jag kom precis hem efter en kall och regnig cykelrunda med Karin. Dmi.dk visade att det inte fanns några regnmolm över Malmö men mina blöta kläder visar hur fel de hade. Det gick ganska långsamt för det är vatten och is lite här och där, och folk som går på cykelbanorna (trottoarerna är täckta med is). Precis under 25 km blev den iaf vilket ger 90 än så länge den här veckan. Så jag får väl klämma in en mil till idag eller imorgon, eftersom 100 är en så jämn och bra siffra. Alla anledningar att röra på sig är väl bra, även de knäppa?

För att göra det hela lite mer spännande låste jag cykeln med vajer och allt, för att sen låta nyckeln sitta kvar i låset och gå in på Espresso House och dricka kaffe. Tack och lov är västra hamnen ganska folktomt i det här vädret.

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra visualisering! Tänk så istället för de där hemska smålandsvägarna! Vi hade ju lätt klarat att göra 4 sådana rundor redan idag men den 11/6 ska vi ju susa fram lite snabbare förstås!

Kände mig lite ruggig när jag kom hem men nu, ett badkarsbad senare och i mjuka varma kläder känns allt skönt och jag är fortfarande mätt av mackan.

Peter är hemma från sin 38-kilometersrunda där han invigde sin julklappscykeljacka från mig och den fick visst godkänt. Bra, då den kostade en arm.

Stora USB-stickan är laddad :-)

tojis sa...

Visst hade vi klarat det! Och jag tror verkligen att det hade gått snabbare om det inte varit så isigt/smalt/blött.

Perfekt, jag kommer kanske och hämtar stickorna redan imorgon då. Ringer först och kollar om det är ok såklart.