tisdag 11 januari 2011

Snabbmat

En bra sak med att äta LCHF är att de går sjukt snabbt att laga mat; steka en köttbit och tina lite broccoli tar bara några minuter. En klick bea på det sen är man hemma.

En mindre bra sak är att man förvirrar sina kollegor. Ibland tittar nån konstigt på min tallrik. - Vad är det du äter, kött med....kött? 


Nu ska jag ta ut den parmesangratinerade fläskfilén ur ugnen (ok, så idag tog det nog en kvart, men då hann jag sätta på en tvättmaskin och blogga lite under tiden). Bon appetite!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Håller med! Igår gick det fort, likaså til lunch idag. Steka en bit ryggfilé, steka haricots verts blanda med smör och skorpmjöl, steka coctailtomater i olja med timjan, Lohmanders bea, klart!

Men jag e så himla kräsen o behöver variation så ibland får jag hjärnsläpp o kommer inte på något som jag tycker e gott förutom pasta o potatis :(

tojis sa...

Gör blomkålsris, stekt vitkål, blomkålsmos, rättikagratäng, ostpaj etc! Vad ska du med skorpmjölet till?