söndag 26 september 2010

Lite blåsigt

I morse var det äntligen dags för cykling igen, jag har tagit det lugnt med konditionsträningen sen jag hade evighetsbronkit. Skönt att röra på sig, men jävlar vad det blåste! När vi cyklade längs Ribban gick det inte fort, och sen lyckades vi mot alla odds hitta lä när det var dags för kaffepaus i västra hamnen. Det var nån optimistjolletävling där så det fullkomligt kryllade av små människor i små båtar, och stolta föräldrar med kikare.

För en gångs skulle tog vi samma väg tillbaka (för att få cykla nån mil extra), och då blev det plötsligt grym medvind, härligt! Och backarna var inte heller lika jobbiga på det hållet. Malmö är förvisso ganska platt, men inte vid brofästet.

Nu har jag precis hunnit hämta andan och stretcha bort det värsta knäonda innan jag ska cykla till stan för uppvärming och MFF-IFK Göteborg. Framåt MALMÖ!

3 kommentarer:

Karin sa...

Ja, grattis till segern, Malmö! Extra trött blev jag av punktering så att jag fick le cykeln sista biten. Men nu har handy man bytt slang till mig!

tojis sa...

Oj, ja det förstår jag! Jag som lever i tron att det inte går att få punktering på mina däck (likadana som du har).

Karin sa...

Det verkar som att det var ett veck på min slang och det var därför det gick hål (naturligtvis har handy man lagat slangen och vi har den nu i reserv till nästa punka). Så troligen inte hål genom däcket då! Men någon gång ska det såklart bli punka även på punkteringsfria. Tror att jag cyklat ca 1800 km på dessa så lite slitage blir det väl. Men jag är inte redo att byta däck än! Kanske innan nästa Tjejvättern...