torsdag 16 september 2010

Konstiga morgonrutiner

Jag kom i säng ganska sent igår, framåt 1. Ändå vaknade jag innan klockan ringde i morse, men orkade varken gå upp eller kunde somna om så jag låg i sängen och glodde/filosoferade/läste mail/klappade katten i en timme. Sen bytte jag kläder säkert fem gånger för inget kändes bra. Utan anledning dessutom, har inga möten eller ska ut eller träffa nån att vara fin för. Jag kunde lika gärna låtit bli för det slutade med att jag tog på mig den första outfiten. Och den var precis som jag visste inte bra, för nu sitter jag här och ser inte riktigt klok ut. Eller om jag bara inte känner mig riktigt klok. 

2 kommentarer:

Karin sa...

Bättre än hur det gick för mig ändå - klädde mig lite extra fint och tog bilen för ett viktigt "möte" i em då jag ville vara representativ. Mötet blev flyttat, såklart, med kort varsel. Enda bra: kunde frossa i vitlökskrämen på Falafel#1 som jag annars tänkt avstå...

tojis sa...

Oj, jag är impad över att du äter utifrån vem du ska prata med. Jag hade ev tagit ett tuggummi. Och så nyfiken jag blir på vad det var för möte :-)

Om två timmar får man åka hem! Det kommer antagligen bli dagens höjdpunkt.