onsdag 22 september 2010

Felhörningar

Just nu kör Lindex en tv-reklam där de använder en låt av Marina and the Diamonds. Jag hörde den i bilen i morse och tänkte på hur smart det är av Lindex att välja ut en låt som kommer spelas mycket. För nu tänker jag på Lindex när jag hör den, trots att jag varken gillar reklamen eller låten.

Det blev hur som helst lite roligare när de sa låtnamnet på radion, för de sjunger inte alls om vägspärrar utan om robotar. (I am not a Robot men jag har trott på  I am not a roadblock)

Andra felhörningar genom tiderna:
  • I The Arks It takes a fool to remain sane sjunger jag alltid a generation lost in space istället för a generation lost in pace som det nog egentligen är. Eller?
Och nu kommer jag inte på fler, men jag vet att jag sjunger fel mest hela tiden. Vad har ni för exempel på felhörningar?

3 kommentarer:

Ulrika sa...

En gammal klassiker från 7-årsåldern: Showallallawop istället för She's all that I want.
Grease.
(Sjunger fortfarande fel om jag skulle få tillfälle. Fast det kanske inte räknas som felhörning om man inte kan engelska?)

Mona sjöng när hon var typ 4 år nåt som lät som Ain't no fucking using (?) wild boy. Jag tyckte det var lite olämpligt och försökte påpeka det många gånger.
Det hon försökte sjunga var: Play that funky music... Det borde ju även pryda morsan tåla.

Karin sa...

"Öronvisor" som man kunde bräka med i den franska låten Eurovision ca 1981.

Cornelia sa...

Oj det finns massor av låtar som jag sjunger fel i! I vissa fall vet jag att jag sjunger fel men jag har ingen aning om vad de sjunger men jag kan inte låta bli att sjunga med så då får det bli på mitt efter vis ;) Tex Kent låten, som jag inte kommer på vad den heter, där en tjej sjunger på franska :)

Här finns en samling av felhörningar!
http://www.saltmannen.se/