söndag 12 september 2010

Bokbytardags

Jag ska snart cykla hem till Petra och byta böcker med trevliga människor (som förhoppningsvis har bra boksmak). När jag plockade ihop min hög blev ju frågan om man ska behålla guldkornen i bokhyllan eller om det bara är de som ska bytas bort. Det blev en blandning av de bästa böckerna som andra bara måste få upptäcka, och de som är ok tidsfördriv.

Petra ska bjuda på scones och det ingår inte riktigt i min diet så jag får vara idioten som blir bortbjuden men inte vill ha. Den trista delen av att äta på ett specifikt sätt, men jag vill köra vidare hyfsat strikt eftersom det faktiskt funkar. Om 15 kilo och när träningen är mer regelbunden kan jag kosta på mig att vara lite flexibel, men inte än.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Vilken kul grej! Jag tänkte häromdan när Måns hade köpt 3 nya böcker att det skulle funnits något sätt att byta böcker på. Jag är inget fan av stora bokhyllor som tar plats o ser stökiga ut och har inget behov av att spara på böcker som jag har läst. Så nu e det fullt i de få hyllorna vi har. Får kolla i min bekantskapskrets om det e någon som kan va intresserad av det här :)

tojis sa...

Ja det var ett bra koncept, alla fick med sig lika många böcker hem som dit, men olästa. Det var en del dubletter såklart, men många nya lästips!