onsdag 15 september 2010

Det blåser upp till derby

Jag hade av nån anledning ingen biljett till matchen ikväll, men en leverantör bjöd in någar kollegor och de var snälla nog att tänka på att ta med mig! Kl 20 smäller det, MFF-HIF, tidig seriefinal. Malmö utan sina målgörare mend Rolle ser tydligen klurig ut på presskonferenserna så jag hoppas han har några äss i rockärmen. Malmö leder just nu över just HIF på målskillnad, så det är spännande värre. Guldet ska hem, guldet ska hem, guldet ska hem till Malmö igen!

5 kommentarer:

Lattemama sa...

Har jag rätt för mig att de inte vunnit sedan 2004?

tojis sa...

Japp, helt rätt (jag var där, got the t-shirt). Men 6 år mellan gångerna är ett helt ok tempo när det gäller att vinna allsvenskan :-)

Ulrika sa...

Och jag har också lyckats få en plats. Det blir fräckt attan!

Karin sa...

Man kunde tro att hela insatsstyrkan också hejade på MFF, så som de höll på och blinkade med sina blåa ljus. Jag skojar inte om jag säger att det var 50 bilar med saftblandare på taket vid 19 när jag såklart skulle hämta en unge på Stadion... Hoppas att du fick en kul kväll! Verkar ju bra so far.

Lattemama sa...

Just det, det var den gången de spelade avgörande mot Göteborg I Malmö, samma dag OCH tid som vi hade namngivning för Isabel. Far var kluven ang var han skulle bli av.

Trevligt resultat ikväll.