måndag 20 september 2010

Bättre men illa

I mitt lilla valdistrikt var sossarna och SD ungefär lika stora, moderaterna i egen majoritet. 31 personer av mina grannar är alltså främlingsfientliga. Jag kan inte släppa att det är folk man känner och jobbar med som röstar så här.

Samtidigt är SDs intåg i riksdagen ett resultat av svenska folkets röster, hoppas att de som styr inser att det är ett för stort problem för att ignorera och adresserar det på ett vetiigt sätt istället. Och Reinfeldt, snälla gör Wetterstrand till miljöminister så att vi kan släppa det här sen!

1 kommentar:

Cornelia sa...

Usch ja, det blev ett jobbigt val :( Man kan liksom inte slappna av och känna att rätt sida har vunnit. Det har de visserligen, enligt mina förhoppningar iaf :) Men en majoritet hade varit att önska för att få en lugn och smärtfri mandatperiod.

Jag tror dock inte att alla som har röstat på SD inte gillar invandrare generellt, jag tror bara att de är missnöjda med vissa saker. Jag tror också att de vill strama upp reglerna kring den politiken. Speciellt här i Skåne där vi har mycket problem och har speciellt haft det senaste året.

Sen blir det så här ibland att det kommer missnöjespartier. Fast jag tror dock att SD är lite starkare och stabilare än vad tex Ny Demokrati va. Tyvärr!

Antingen kan man se det som att det e bara 5 % av befolkningen som röstade på dem, det e inte så många, de kan man strunta i. Eller ta missnöjet på allvar och se om man kan rätta till det. Svårt val!