söndag 20 februari 2011

Vinterbad

Jag älskar Kallis (Ribersborg ska det vara). Sommar som vinter. Det är som att pulsen sjunker några slag när man går genom dörrarna. Bada bastu är skönt, och t o m själva kallbadet kan vara skönt, åtminstone efteråt. Men det får finnas gränser tycker jag; fem-tio plusgrader i luften är tillräckligt kallt, minus fem är bara onödigt. Är det kanske t o m is så långt in? Det får jag reda på imorgon, det finns en risk att jag nöjer mig med bastu och att stå utomhus en stund.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag har hört att det finns vak. Själv vet jag iaf att jag inte ska dyka ner i vaken och sen upp igen vid bortre kanten. Har testat, och sen kommit in i bastun med blodet rinnandes från panna och bröstkorg. Doppa sig på tantsättet är det som gäller! Typ niga från trappan. Har svårt att tro att jag skulle nöja mig med att stå ute på bryggan, men osvuret är bäst. Väskan är packad iaf. Glöm inte sandaler!

tojis sa...

Det finns risk att jag vill verka tuff när jag väl är där, och tar ett kärringdopp iaf. Absolut flip-flops, annars är man ju nedkyld innan man hinner fram. Tack för påminnelsen!