söndag 6 februari 2011

Älska Per Morberg

Jag tittar på när Per Morberg lagar mat på tv. Ingen blygsamhet, säger saker som "allt jag gör blir magiskt". River ost så han svettas. Nu tog han precis fram en sticksåg och en yxa som vore det de självklaraste köksredskap man kan tänka sig. Gotta love him!

Jag läste i en blogg nån gång hur han hade läxat upp en snubbe som sålde klockor från Schweiz men inte kunde uttala det. Han sa "schwäjsch", så där irriterande som vissa gör. Morberg ifrågasatte hur han kunde jobba med att sälja saker just därifrån om han inte ens kunde uttala det ordentligt, och sa till honom hur det minsann ska uttalas. Gotta love him!

Sen är han ju med i Sveriges Mästerkock, som går på tv4play och därför passar bra när jag vill ligga i sängen och titta på tv. Bra program! Ingen mobbing-tv, proffs i juryn.

1 kommentar:

Cornelia sa...

Jepp, han e min idol oxå :)