fredag 25 februari 2011

Tandläkarrapport

Jag fick börja med att fylla i ett papper med sjukdomar och när man senast var hos en tandläkare. År och månad, jo tjena, hur ska man veta det? Tandläkaren var minst tio år yngre än jag, och snabb och lätt på handen. Hon hittade lite tandsten (lite är mindre än massor, så det var positivt), konstaterade att jag måste använda tandtråd mer (visste jag ju) och att jag måste borsta lösare (är tydligen nästan inne på nästa lager av tänderna på sina ställen).

Hon hittade nån grej som jag kan laga eller låta bli och konstaterade att om jag vill ha tandvårdsförsäkring så hamnar jag i grupp 3 ("ganska bra", vad det nu betyder). Hur som helst verkar det vara det enda sättet för mig att gå dit regelbudet så jag får slå till på det. Och om jag inte tar det så är det förståsl bara en tidsfråga innan alla tänder behöver rotfyllas. Så, härmed lovar jag, på heder och samvete, att (försöka) bli bättre på att skölja med flour och att använda tandtråd!

Inga kommentarer: