torsdag 24 februari 2011

Gapa stort

Tandläkarbesök alltså... Det finns saker jag hellre gör, som både gör mindre ont och kostar mindre. Det verkar framför allt vara väldigt svårt för mig att gå dit regelbundet, nu är det säkert fyra år sen sist. Imorgon ska jag till folktandvården (inte varit där sen jag bodde i Hultsfred för mer än 20 år sen, minns ändå lukten) i Limhamn och hoppas att de mot förmodan säger att jag har fantastiskt bra tänder och att de vill ge mig tandvårdsförsäkring nästan gratis.

Så, ikväll är det jag som ska hem och använda tandtråd! Hörrni, visst är det inte bara jag som är tandtrådsögontjänare? Hur ofta tandtrådar ni?

1 kommentar:

Ulrika sa...

Har också varit till tandläkaren sista veckan. Och har samma inställning som du. Det är liksom inte trevligt även om de är snälla och försiktiga på handen. Nå, denna gång beställdes också skenor för tandblekning, nåt kul ska man ju ha.

Tillsammans med skenorna fick jag också själva tandavgjutningarna. Så nu ligger det en käke hemma på köksbänken. Frågan infinner sig genast: Var ska man göra av den är det tänkt? Vi har liksom fyllt alla hörn med onödiga prylar och den här tar ju priset i onödighet.
Den enda idé vi har är att gräva ner den i grunden till sommarstugan. När nästa generation sedan kommer hitta den så finns det iaf någon slags tandrad att hitta. Vi har ju nämligen städat bort de råttskelett vi hittat... och man vill ju inte undanhålla möjligheten för framtida renoverare att hitta suspekta saker i sanden. Det är nämligen en 'upplevelse'. (Fattar inte varför folk vill bli arkeologer och gräva upp gamla ben. Det är nästan lika skumt som gynekologer. Eller för den delen tandläkare.)

Hoppas iaf att du får en snäll tandläkare som berömmer ditt tandtrådsarbete. Vi kunder är ju så lättköpta. Säg att vi är duktiga så kommer vi tillbaka och betalar mer pengar.