tisdag 22 februari 2011

Udda strumpor och sånt

Det brukar skojas om att det alltid försvinner strumpor när man tvättar. Jag har typ hundra svarta strumpor, inte så många andra färger, så jag märker nog inte ens när det händer (även om man för all del inte kan para ihop en svart strumpa med en svart strumpa utan att kolla att de är lika långa och ungefär lika slitna). Däremot har jag en förmåga att bli av med ett örhänge i varje par. Gärna i de dyra designparen. Eller ena halvan av det nyinköpta favoritparet. Nu senast lyckades jag på nåt sätt tappa en snygg jeansrosett från ena örat när jag var på väg hem från Paris.

Man kanske skulle punka till sig och blanda? Jag har kompisar som gör så med strumpor (typ: rosa och orange är ganska lika, de kan jag ha ihop), så då kan väl jag göra detsamma med örhängen?

Inga kommentarer: