fredag 14 maj 2010

Så mycket att plantera, så lite tid

Jag har tydligen tappat allt intresse för shopping. Ja om det inte är plantor eller möbler som ska handlas. Idag gjorde jag en snabb raid på Bauhaus, följt av en runda på stan med föresatsen om att åtminstone köpa skor. Hur det gick?

Bauhaus: 3 sorters jordgubbsplantor, flitiga lisor, smultronplantor, hallonbuske, vinranka (med gröna druvor, har röda redan och det är inte gott), lecakulor, suashplanta, mer sjögräsmatta.

Stan: inte ett skit.

Men jag åt lunch med Malin och Nemo iaf. Nemo ville inte umgås med mig efter att ha gömt sig för att skrämmas men så skrämde jag honom istället. Han brukar iofs vara lite svår i början, men när vi säger hejdå säger han att han kommer sakna mig och vill att jag ska följa med hem.

Sen körde jag till tippen och köpte jord. På vägen dit började bilen låta konstigt, nåt metalliskt ljud i motorn. När jag körde därifrån hördes ingenting. Min bil är banne mig schizofren.

Inga kommentarer: