torsdag 13 maj 2010

Lite öm där bak

Så blev det äntligen dags att inviga det där geléskyddet till cykelsadeln. Det var bara det att jag hann cykla ända hem till Karin innan jag kom på det, så vi fick cykla en liten omväg och hämta det. Sen cyklade vi runt Bunkeflostrand, till brofästet och via Sibbarp och ön till Ribban och Västra Hamnen. En fika senare fortsatte vi bort till Dockan och sen tillbaka via Potatisåkern. In alles 4 mil för undertecknad. Och jodå, det var tur att jag hade sadelskyddet men jag fick lite ont i rumpan ändå. Iofs brukar jag inte cykla 4 mil så kortare sträckor funkar det nog bra.

Nu blir det lite hemmapyssel i form av grävande i orangeriet. Planen är att lägga sjögräsmatta och få ut två pallkragar till jordgubbar och blåbär.

Tack för rundan Karin, skönt med lite motion!

Inga kommentarer: