söndag 9 maj 2010

Ändrade planer

I morse skulle jag ha cyklat några mil med Karin och några trevliga LC-tjejer till. Jag behöver motionen och jag behöver definitivt få koll på cykelvägarna här omkring. Men... Syster yster ringde precis när jag skulle gå och lägga mig igår och skulle åka in till akuten(!) eftersom hon haft ont i magen hela dagen. Så jag kastade mig i bilen och körde till stan och kröp ner i systers säng, andra gången på mindre än två veckor. Milla och Tobbe följde med medan jag den och sovande Liam stannade hemma. Det hade visst inte gjorts så mycket mer än att de fick vänta i en massa timmar och Evelina blev rådd att ta smärtstillande. Jag stannade och uppehöll Liam några timmar i morse så att föräldrarna skulle få sova lite, så det blev tyvärr ingen cykling. Trött var jag också, det blev inte så många timmars sömn. Krya på dig Evis!

Karin som kämpar på med sina 100 mil innan tjejvättern säger att vi kan cykla en annan dag istället, så att jag kan få prova mitt nyinköpta sadelskydd med gelé i. Det ska vara bra mot öm rumpa vid långvarigt sadelsittande.

Inga kommentarer: