måndag 31 maj 2010

Matbloggstips

Ibland hamnar jag i ett evinnerligt läsande av matbloggar istället för att faktiskt laga mat. Inte bra, för man har ju aldrig de där 107 ingredienserna hemma, och om man väntar in i det längsta med att laga mat slinker lätt vad som helst ner istället. (Ja jag vet, HUR i hela världen kan jag ha drabbats av magkatarr)

De jag läser på allvar är väl framför allt Lisa Förare Winbladh, som är underbar men det blir lite som att titta på kläder från Oscarsgalan för att sen gå till H&M och handla. Om ni fattar hur jag menar.

Och så den för mig relativt nyupptäckta Mikkan, som tar ner det på en lite mer hanterbar nivå, men fortfarande gör allt otroligt snyggt och lyxigt. Bakgrunden och bilderna på hennes blogg gör mig glad, precis som hennes kloka tankar kring mat. Hon tror precis som jag på att man inte behöver vräka i sig kolhydrater i parti och minut för att överleva.

Sist men inte minst, mer för att skratta än att inspireras; Den bruna maten. Ett gäng matlagare provlagar trerätters från receptkorten från förr. Det är ganska roligt bara att se recepten, men kommentarerna och bilderna är sjukt sköna. Bara läs, ni kan tacka mig senare.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag hade själv tänkt blogga om LFW men överlåter det till dig - du hann först. Jag hade annars tänkt satsa på http://matalskaren.taffel.se/2010/05/31/att-gora-det-enkelt-for-sig/ som jag verkligen kan instämma i.

Jag skrattar ihjäl mig åt bruna maten. SHIT vad de är tappra men God forbid att de bjuder hem mig på middag! (nu tackar jag visst trots allt)

Det gläder mig att du är så pass återställd att du kan frossa i matbloggar!

tojis sa...

Nej, jag vill läsa ditt LFW-inlägg också!

Den där bruna maten går verkligen inte av för hackor...skinka i gelé eller vad det hette måste vara det konstigaste jag har sett på länge. Inte konstigt att vi alltid åt kött med sås och potatis hemma om alternativet var sådär...brunt.

Cornelia sa...

Blä, den där bruna maten kan jag nog va utan. Men det va en kul grej :-)

LCHF matbloggar e suveränt!

Jag följer två matbloggar sen länge, dock e de mer söta och smaskiga.
Matplatsen; jag har gjort massor av hennes recept, speciellt alla goda kakor o efterrätter.
Kalasgott; en ungtjej som pluggar till kock, jättehärlig blogg, jag tror hon kan bli Leilas arvtagerska :-)
http://www.bloggfamiljen.se/?blog=matplatsen
http://kalasgott.blogg.se/

tojis sa...

Fler tips, de ska kollas in snarast! Och jo...när man inte kan äta vad man vill kan man ju åtminstone fantisera.