lördag 8 maj 2010

Golftävling: Hadji Invitational 2010

Mer golf! I veckan fick jag frågan att vara med i en tävling som en golfkompis golfkompis ordnar varje år. Visst sa jag och tänkte mig en heldag med sol och blå himmel (precis som jag tror att det ska bli varje helg). Sen har prognoserna sett riktigt dystra ut, typ 21 mm regn och några fjuttiga plusgrader. Till slut blev det inte så illa, det slutade regna efter 4 hål men har varit höstkyligt hela dagen.

Först spelade man 18 hål och baserat på allas placering spelade man sen 18 till efter lunch, i 2-mannalag, där båda slog ut och sen spelade vartannat slag. Jag spelade riktigt dåligt, kort framför allt, och knep jumboplatsen. Nåja, nån gång ska ju vara den första.

Lite tidigare i veckan hade jag snudd på ryggskott (efter kånkandet på jordsäckar och pallkragar förra helgen antagligen) och trots att det inte gör lika ont idag så tror jag att det är därför som jag inte kunde slå lika långt som vanligt. Eller så använder jag bara det som ursäkt för att jag inte kan acceptera att jag plötsligt är så dålig.

Kul var det iaf, och med en massa nya roliga människor som sällskap. Nu ska jag stretcha och ta ett bad, sen somnar jag nog gott i soffan.

Inga kommentarer: