söndag 30 maj 2010

Freeloader in da house

En tjock och ful katt verkar ha lagt in på sin kvällsrunda att komma in här och äta upp min lilla söta och oskyldigas katts mat. Den struntar i att jag är hemma, hör jag den och går ut i köket är den snabbt ute, så jag får aldrig tag i den. Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra i så fall iofs, spruta vatten på den eller nåt så att den inte vågar komma tillbaka.

Det värsta är att min katt verkar vara rädd för den, jag vet att de har slagits minst en gång och då stack fulkatten när jag kom. Jag är också nästan rädd för den, ful och tjock och glupsk och elak. Jaja, jag ska nog komma på nåt så att den håller sig undan. Frågan är bara vad. Tips?

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Det e jättesvårt o bli av med oinbjudna katter. Spruta vatten kan funka, men maten kan locka mer. Har man dem i trädgården kan man leva med det o schasa bort dem när man ser dem, men in i huset vill man ju inte ha dem.
Vi har grannens katt i vår trädgård nästan varje dag, men det e ju okej, våra katter e ju inne hos grannen så :-)
Men sen brukar här rätt ofta oxå va en stor svart katt som inte blir speciellt rädd när man schasar bort den. Men jag tror att vår ena katt e polare med den så det gör väl iofs inte så jättemycket.

tojis sa...

Jag får väl ta reda på vems det är då och kräva dem på pengar...min katt äter såklart bara den dyraste maten (vill inte ha nåt annat), men inte så mycket. Gratisätaren glufsar dock i sig allt som finns varje gång.

DrKarma sa...

En näve grus brukar fungera bra på/mot oinbjudna katter.