onsdag 19 maj 2010

Hur min dag har varit?

Ja nu när du undrar...först försov jag mig nästan, sen hittade jag en tjock ful katt i orangeriet som jag fick skrämma iväg (den rev halva stället på vägen ut) och hann knappt förbereda mig till ett jobbmöte, sen hade jag inget att äta på lunchen (blir av nån anledning förvånad varje dag, och har aldrig nån plan), sen hann jag inte klart det jag skulle så jag måste jobba ikväll, sen fick jag ett jäkligt tradigt sms, sen var det utan anledning bilkö när jag skulle till golfbanan så att jag nästan missade vår tid, sen upptäckte jag att oljan jag hade i en flaska i bagagen hade läckt och täckte hela mattan, sen hade jag glömt hur man gör när man spelar golf. Nu är jag trött och hungrig men måste som sagt jobba. Hur var din dag?

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Jodå tack. Jag ville ju vara planerad och cool till det viktiga mötet och upptäckte att min kavaj luktade makrill. Coolt där.

Och sen tyckte jag att jag hade bra koll på tillvaron. 17.30 var det iofs två dagars jobb kvar (presentation kl 8.30 imorgon). Men fortfarande vid gott mod; kvällen är ju lång och så sjuk och trött är jag ju ändå inte. Då ringde Ulf. Han stod mitt i ett barnkalas hemma hos oss (Selma och kompis Erik höll på att riva stället) och så berättade han att Karl-Gunnar och Ingbritt var på väg. PLötsligt storbesök av släkt från Stockholm alltså. De skulle komma kl 18. Vi hade ingen mat hemma, allt var uppochner och jag var på jobbet. Räddningsinsats skulle alltså behövas.
Kl 18 hade räddningstjänsten ryckt ut och 18.15 när stadsbesöket kom var det både snyggt och italiensk plockmat på bordet. (Fattar aldig var den energin och idérikedomen finns utan stadsbesök?)

Nu är kl 22.35 och det är fortfarande 2 dagars jobb kvar. Men jag är väl varken trött eller sjuk.

Men idag har vi inga döda djur hemma.

Och Selma fick mat innan hon själv gick och la sig på soffan och somnade. (Visst räknas tomat som mat? Den var skivad och då måste det räknas som to-mat.)

Karin sa...

Sedär, fler olyckssystrar som inte har maxflyt. Men ät lite innan du jobbar åtminstone. Själv har jag roat mig NOT med att skriva ett klagobrev till Tele2 som fakturerat mig för ngt jag inte beställt. Kommer nog som ett jädrans gnälligt blogginlägg, eller inte. Inte idag iaf.

Kram fr Karin, nästan aldrig AFK (tack för upplysningen)

tojis sa...

Jag ska också jobba lite nu. Vill bara äta nåt och gå och sova, och funderar just nu på om jag kanske kan gå upp tidigt imorgon och jobba. Istället. För det brukar ju gå så bra.

Evelina sa...

Själv njuter jag mest av att gå hemma.. Slippa alla måsten o inga speciella tider (förutom alla fikor på stan) att passa. Som grädde på moset packade jag in familjen i bilen och åkte till Ikea för att äta middag., så slapp man även de momentet;)

tojis sa...

Mmm, jag hade gärna bytt med dig Evis..."bara" familj som saknas.

För övrigt var jag på jobbet strax efter sju. Det kändes bra och framför allt duktigt då, nu sitter jag mest och kollar på klockan och undrar om man inte får gå hem snart :-)