måndag 24 maj 2010

Man vet att det är måndag...

...när det tar en och en halv timme att köra hem för att nån snubbe i en lastbil inte hade koll på sina telefonstolpar. Lönt att skylta om olyckan för de som står på motorvägen, istället för att skylta tidigare så man kan ta en annan väg? Men det är klart, reflexvästarna vars jobb är att sitta i bilen med den blinkande pilen kan väl inte göra nåt annat än att sitta och fika hela eftermiddagen. Efter en timmes köande mellan Lund Norra och Lund Södra fick jag ta den lilla "genvägen" över Staffanstorp hem. När bara en fil var öppen på inre ringen trodde jag faktiskt att de skojade. Och jag som hade en tid att passa, skulle hjälpa nån med en grej och så blev jag dagens svikare istället. Det hade tydligen gått bra ändå, men ååååååhhhhhhh så irriterande!

3 kommentarer:

Karin sa...

Du får karmapoängen ändå. Inte han i reflexvästen. Jag fick ett snabbt sms att allt gått bra men jag ska ringa henne sen. Det där vägarbetet precis efter Staffanstorp är jag väl bekant med. Försöker att komma ihåg att aldrig ta den vägen i rusningstid.

tojis sa...

Den dagen fanns det just inga alternativ. Jo, om jag hade fått reda på det vid Norra Lund hade jag och många andra kunnat ta E6 istället, men reflexvästarna gillar nog köer bättre.

Jag ringde henne när jag kom till Malmö och då sa hon att det reder sig, så jag är glad att det gick bra!

Cornelia sa...

Då satt vi där o surade tillsammans ;-) 1 timme o en kvart tog det för mig. Och jag som brukar ta E22 för att det går snabbast, inga köer, inga rödljus. Men tji fick jag! Jag hade sååå ont i mitt ben o min fot när jag kom hem av att hålla ner kopplingen hela tiden :-(

Svor gjorde jag mycket oxå ;-) Att inte folk kan köra rakt fram på en förutbestämd väg.
Kan heller inte begripa vad den där skylten mitt på E22 ska göra för nytta!