lördag 22 maj 2010

Körförbud schmörförbud

Jag skulle, trots att jag var hyfsat säker på att det var t o m juni, bara för säkerhets skull kolla när jag måste besiktiga bilen. Det var såklart t o m maj så om en dryg vecka har den körförbud. Och jag som hade tänkt serva etc innan dess. Och att hitta en tid var ingen lek, men eftersom jag inte har tid att vara kräsen och har en flexibel arbetsgivare så tar jag den enda tid som fanns, mitt på dagen 31 maj.

Det kanske inte är hela världen, en kompis hade körförbud i nåt år utan att veta om det och det gick ju bra.

Så, då ska jag bara tvätta och städa den innan dess, och åtminstone boka in en service. Tips på bra och billig bilmek någon?  Inte Bilia, jag vill helst undvika dem. ACn slutade funka i veckan också, så det blir väl ingen billig historia hur man än vänder och vrider på det.

Inga kommentarer: