söndag 11 januari 2015

Valpvurmande

Vid restaurangen på vårt hotell bodde den här donnan, oftast strategiskt placerad precis vid ingången så att man inte kunde missa henne:


Hon hade bara tre ben och världens hängtuttar. Och typ andra dagen fick vi förklaringen till tuttarna, när en massa människor la sig ner och tittade in under trädäcket. Valpar! Jag såg dem bara böka runt där inne, och hörde dem gny så de kan inte ha varit särskilt gamla. Hundmamman fick mat av frukostätarna och jag såg att personalen satte ut vatten till henne. När det närmade sig nyår var jag lite brydd om de där stackars valparna, med alla människor och fyrverkerier och stök. Så jag blev väldigt glad när jag någon dag senare överhörde diskussionen mellan en kvinna som lämnade en påse med hundmat till en servitris och servitrisen. De hade flyttat valparna till ett lugnare ställe!

Men det var visst inte bara jag och hon som undrade, för någon dag senare hittade jag det här anslaget bland menyer och annan viktig info:


Vi såg hemlösa hundar och valpar lite överallt, och även en och annan katt. Och en massa annat, men det kommer i ett annat inlägg eller fem.

Inga kommentarer: