tisdag 13 januari 2015

Detox dag 1

Nu är det detoxdags, så ja nu blir det så här trist igen med en massa detaljer i bloggen. Men jag vill kunna gå tillbaka och kolla så ni får låta bli att läsa om ni inte gillar´t.

Jag hade missat att preppa detoxlunch så det blev grön smoothie (spenat, ingefära, äpple, lime, citron, avocado, banan) och två chiapuddingar (hasselnötsmjölk, frukostkrydda, mango, hallon) till frukost och lunch. Saknade något att tugga på.

På kvällen stekte jag upp broccoli, vitkål, rödlök och morötter i olja och åt med två stekta ägg. Och jag kom ihåg att göra en lunchlåda.

Motion: Nope, latmasken hade jetlaggen på sin sida så jag förlorade den matchen.
Övrigt hälsosamt: Torrborstning innan duschen (hejdå solbränna!).

Saknar: Kaffe! Och semesterfrukosten som jag nu tydligen är van vid. Och semestertemperaturen.
Mår: Hungrig och frusen. Antagligen för att min kropp är i en annan tidzon och det är kallt och oskönt så hur tusan ska man klä sig för att inte frysa då?
Sov: Typ 8,5 timmar

1 kommentar:

Ulrika sa...

Jag ser både likheter och olikheter här.

Detox: Nope. Mera typ tvärtom. Har väl aldrig varit hungrigare. Kallar det för januari-bullimi och hoppas att det går över.

Förbereda matlåda: Tänker i a f på det ibland. Men det räcker väl som vanligt inte.

Fryser: Japp! Har varit tokgnällig sedan vi kom hem till Lomma och bett Ulf vid flera tillfällen att gå ner och skruva upp värmen på pannan. (Mitt ben vill inte gå nerför trappan till källaren. Och så är jag lat förstås.) Och så har vi skyllt på att det stormat. Klart det blir kallt då liksom! Hatar när det bara är 20 grader inne. Brrrr!

Men så igårkväll kom jag på det! Jag stängde ju av spetsvärmen i pannan i typ våras. Och har liksom glömt att sätta på den. Och då hjälper det inte att skruva upp värmen. Tro sjutton att det inte blir varmt då. Hoppas nu på +25 när jag kommer hem. Hehe!

Motion: Nope. Lika därmed. Om man inte räknar fotgymnastik. Vilket innebär att på lite mer avancerat sätt vicka på tårna. Typ. Kan möjligen betecknas som "Träning". Men inte "Motion".

Lovar att inte fortsätta rapportera lika frekvent som du ska göra. Hoppas dock att jag kanske kan ta efter något av det kloka städprojekt ni håller på med!

Kram / U