söndag 18 januari 2015

Detox dag 6

Hörrni nu har energin äntligen kommit, härligt! Till frukost blev det grönt te med kokosfett, en blodgrape och två ägg. Runt bordet luktade det kaffe och rostat bröd...just saying. Sedan åt jag en chiapudding med ett halvt äpple till lunch och thaigryta med sötpotatis och strimlad vitkål som tillbehör till middag.

Energin märks mest på att två frysar har blivit urfrostade, sorterade och urrensade. Och att jag inte vill sova hela tiden. Det visade sig hur som helst att vi inte behöver laga mat, köpa bacon eller köpa blåbär på ett bra tag. Och nu vet vi förhoppningsvis vad vi har i frysarna också.

Motion: En 6,5-kilometerspromenad med Martina i Pildammsparken. I sol!
Övrigt hälsosamt: Oil pulling, torrborstning, stretching.
Saknar: Att kunna äta samma sak som de andra i samma rum.
Sov: Enligt Jawbone: 8.38 varav 5.37 djup sömn. Den är ganska lättlurad, om man ligger riktigt stilla (som man ju gör när man försöker somna om) så klassas det som lätt sömn.

Vikten har hoppat ner ett snäpp, och det känns och känns bra även om det bara är vätska från alla kolhydrater under semestern som har försvunnit. Jag mår ju också bättre när jag inte äter mjöl och socker, men det är ingen nyhet. I övrigt känner jag ingen skillnad men är övertygad om att det är nyttigt att göra såhär ibland.

Inga kommentarer: