fredag 14 november 2014

Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli...

Häromdagen blev jag ju lite sugen på att bli bra på att rita/måla. Samtidigt har jag lite samma filosofi som Designtorget kring att prylarna ska vara användbara, så kanske lära mig sticka, virka eller sy? Det allra mest användbara i så fall skulle vara att tillverka kläder eller möjligen kuddfodral. Och väskor! Jag har faktiskt en symaskin nu, och dessutom är det snyggt med stickade fodral.

Eller bli bättre på att baka? Men det är inte direkt någon ny hobby. Dessutom är det så lätt hänt att man är med och äter upp bakverken och då går jag emot den där listan på saker jag borde ta tag i.

Eller göra egna smycken? Det använder jag ju alltid. Men det finns ju också en massa fina att köpa.

Man kan t ex sticka en sån här EXTREMT användbar uggla. 
Så, då var det bestämt. Vem vill lära mig? Jag kan sy gardiner, men jag har varken virkat eller stickat sedan syslöjden. Jag minns ett par lovikavantar där höger och vänster var väldigt olika stora (pga den första stickade jag hårt och tätt, när jag kom till nr 2 hade jag lärt mig och stickade som man ska). Helt oanvändbara. Internet vet så klart hur man gör, men någon vänlig själ kanske har ett tips på bra nybörjarprojekt och vill berätta vad som behöver köpas och var?

Ugglestickningskittet som jag har lånat en bild på kan man köpa härDet här var den fjortonde rubriken på onekligens bloggrubriklista.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag kan lära dig ett sticktrick i alla fall.

http://karinesmeralda.blogg.se/2009/march/tvillingmossor.html

Men jag kan också läsa stickbeskrivningar hjälpligt, så skaffar du ett till nån rolig uggla eller så, kan jag säkert hjälpa dig.